Zomer Fotografie Bootcamp

Doe mee aan een driedaags Fotografie Bootcamp deze zomer! Heb je net een nieuwe camera gekocht, of wil je meer uit een camera halen die je al hebt? Dan is dit net iets voor jou! Op 22 t/m 24 augustus organiseert Fotoclub.nl deze interessante cursus waarna je vol vertrouwen aan de gang kunt met je nieuwe of bestaande camera.

Geef je hier op voor deze cursus

Tijdens deze cursus zul je vooral veel bezig zijn met je camera. Fotograferen leer je het best door het zelf te doen. Natuurlijk hoort er ook een stukje theorie bij, waar we ook de tijd voor zullen nemen, maar je gaat het vooral zelf ervaren. Bij mooi weer zullen we veel buiten bezig zijn, het is immers een zomercursus. Na deze zomercursus krijg je exclusief toegang tot de besloten groep van Fotoclub.nu Hier kun je vragen stellen en foto’s delen met andere fotografen. De zomercursus duurt van dinsdag tot en met donderdag.

Wat ga je ontdekken tijdens deze fotocursus?


Dag 1:
Compositie Op dinsdag starten we met compositie. We bespreken de compositieregels en gaan dan zelf aan de slag om ermee te kunnen oefenen. Voor één keer mag je nog gebruik maken van de automatische stand, omdat de focus nu op de compositie ligt. Je zult al snel ervaren dat het innemen van een ander standpunt voor totaal andere en betere foto’s kan zorgen.

Dag 2:
Je camera onder controle Op woensdag nemen we voor eens en altijd afscheid van de automatische stand. Of als je al wat ervaring hebt frissen we je kennis nog eens op.  Je leert dan de verschillende standen van je camera onder controle te krijgen. Welke effecten kun je bereiken met de instellingen van je digitale camera? Daarnaast ervaar je hoe je om kunt gaan met licht in combinatie met compositie om je foto’s nog mooier en spannender te maken. De belangrijkste onderdelen die we hiervoor gaan behandelen, zijn: sluitertijd, diafragma en ISO waarde. Aan het einde van de dag ken je jouw digitale camera van A tot Z en kun je fantastische foto’s maken, precies zoals jij dat wilt.

Dag 3:
De puntjes op de i Op de laatste dag zullen we de basistechnieken die we op dinsdag en woensdag ontdekt hebben nog verder in praktijk brengen. Je krijgt uitdagende opdrachten en er is ook voldoende persoonlijke aandacht, onder meer voor hulp bij het instellen van je camera en het beantwoorden van vragen. Je zult merken dat deze opdrachten je zelfvertrouwen als fotograaf laat stijgen en je thuis komt met fantastische (vakantie) foto’s. We gaan in elk geval de straat op.

Wat heb je nodig voor deze fotografiecursus?

Een digitale camera is het enige dat je nodig hebt voor deze zomercursus. Alle digitale camera’s zijn geschikt, of je nu een compact camera*, een systeemcamera of een digitale spiegelreflexcamera hebt. Voor deze zomercursus is geen voorkennis nodig. Je krijgt veel aandacht en is er alle ruimte voor vragen. Op ontspannen en informele wijze leer je praktijkgericht je eigen camera kennen.

*Met de mogelijkheid om handmatig in te stellen

Bekijk hier alle fotoclub.nl cursussen in Eindhoven